Pendrive to lepszy gadżet reklamowy dla kobiety, a powerbank dla mężczyzny. Ale właściwie dlaczego?

Z pewnością dobrze wiesz, że skuteczność kampanii marketingowej z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest ściśle uzależniona od tego, czy uda Ci się prawidłowo wskazać grupę docelową marki oraz dobrać pod tym kątem odpowiednie upominki. Z doświadczenia wiemy, że przedsiębiorcy mają z tym duży problem. Jeśli nie wyselekcjonowałeś jeszcze persony, czyli idealnego klienta marki, możesz zacząć od najprostszego możliwego podziału: na kobiety i mężczyzn. Z naszych obserwacji wynika, że panie zdecydowanie preferują pendrive’y reklamowe, natomiast panowie raczej wolą powerbanki USB. Dlaczego? Kilka praktycznych wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Dlaczego kobiety uwielbiają pendrive’y reklamowe?

To złożony temat, dlatego postaramy się maksymalnie uprościć tę kwestię. Być może zauważyłeś już wcześniej, że gdy promujesz swoją markę przy użyciu nośników danych USB, to szczególnie chętnie przyjmują je właśnie kobiety. Wynika to z faktu, iż panie generalnie lubią trzymać wszystko przy sobie – dotyczy to także danych, w tych plików firmowych, zdjęć, filmów, ulubionej muzyki. Pendrive daje taką możliwość.

Bardzo istotną kwestią jest również to, że kobiety mają mniejszą skłonność do podejmowania ryzykownych działań. W grupie użytkowników Internetu to właśnie panie mają szczególnie wysoką świadomość zagrożeń, jakie wiążą się z cyberprzestępczością i chcą im przeciwdziałać. Nie dziwi więc, że w wielu firmach kobiety są pierwszymi, które robią backup danych i przechowują je w bezpiecznym miejscu – na przykład właśnie na nośnikach USB.

Poza tym nie zapominajmy o estetyce, która ma bardzo duże znaczenie dla większości kobiet. Elegancki pendrive reklamowy zawsze wpadnie paniom w oko, co dodatkowo podnosi jego wartość marketingową. Warto o tym pamiętać wybierając projekty obudowy nośników, które chcemy wykorzystać w kampanii promocyjnej marki – zwłaszcza skierowanej do konsumentek.

Co panowie widzą w powerbankach?

Z powerbankami sprawa jest znacznie łatwiejsza. Te gadżety cieszą się ogromną popularnością wśród mężczyzn głównie dlatego, że są super praktyczne, a przy tym idealnie wpisują się w technologiczne zainteresowania większości panów. Dzięki powerbankowi można od ręki rozwiązać problem braku dostępu do standardowego źródła zasilania, co dla przeciętnego faceta ma naprawdę duże znaczenie.

Powerbank pozwala szybko uzupełnić poziom baterii w smartfonie, laptopie, tablecie czy smartwatchu – a to doceni niemal każdy mężczyzna. W końcu to właśnie panowie uchodzą za gadżeciarzy, lubią otaczać się technologicznymi nowinkami, dlatego szczególnie potrzebują rozwiązania gwarantującego dostęp do energii. Powerbank idealnie na to odpowiada, co ostatecznie wyjaśnia popularność tego gadżetu wśród mężczyzn.

Jeśli więc projektujesz właśnie kampanię reklamową swojej marki skierowaną albo do kobiet, albo do mężczyzn, skorzystaj z naszych porad i zainwestuj w gadżety USB, które są najbardziej pożądane przez obie kluczowe grupy konsumenckie.

 

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.