Grafika na pendrive. Poznaj zasady jej doboru!

Co sprawia, że zwykły pendrive staje się świetnym gadżetem reklamowym? Oczywiście nadrukowane na nim elementy identyfikacji wizualnej firmy. Przedsiębiorcy wpadają na bardzo różne pomysły, nie zawsze trafione. Najczęstszym błędem jest upieranie się przy zmieszczeniu na małej powierzchni jak największej ilości elementów graficznych oraz danych firmy. Ten poradnik pomoże Ci uniknąć podobnych problemów. Sprawdź, jakie są podstawowe zasady doboru grafiki do umieszczenia na pendrivie.

Mniej znaczy więcej

Pendrive to niewielki gadżet. Z reguły jego długość nie przekracza 5-7 centymetrów, a szerokość 2-3 centymetrów. Jak na tak małej powierzchni zmieścić dużo informacji? Nie jest to takie proste.

Kluczowa zasada brzmi: nie naciskaj na grafika, by za wszelką cenę stworzył projekt zawierający wszystkie dane kontaktowe przedsiębiorstwa. W XXI wieku jest to po prostu bez sensu. Po co Twojemu klientowi takie informacje, jak adres e-mail czy NIP firmy, skoro wszystko to może sobie spokojnie znaleźć na stronie internetowej? Jej adres oczywiście powinien się znaleźć na pendrivie.

Problematyczne logo

Na nośniku zawsze warto umieścić najważniejszy element identyfikacji firmy, czyli jej logotyp. Zwracamy jednak uwagę, że w przypadku bardzo małych pendrive’ów może to być niemożliwe. Dlaczego?

Pomyśl: jeśli spróbujemy skompresować logo do niewielkich rozmiarów, to jego czytelność będzie praktycznie żadna. Twoja marka na tym nie skorzysta. W takiej sytuacji lepiej jest poprzestać np. na nazwie i sloganie firmowym oraz ozdobieniu nośnika kolorystyką marki.

Pamiętaj!

Pendrive z nieczytelnym, zniekształconym logo nie będzie skutecznym narzędziem promocji firmy. Logotyp to ważny znak graficzny, który wymaga odpowiedniej prezentacji. Mała powierzchnia nadruku nie zawsze stwarza do tego warunki.

Indywidualny projekt

Wielu przedsiębiorców zlecając produkcję pendrive’ów przekazuje agencjom swoje projekty graficzne i oczekuje, że zostaną one odpowiednio sformatowane pod kątem dostępnej powierzchni. Czasami lepiej jest jednak zlecić stworzenie zupełnie nowego projektu, stricte pomyślanego o umieszczeniu go na pendrivie. Owszem, to dodatkowy koszt, jednak wynikające z niego korzyści wizerunkowe są o wiele większe.

Projekt może być np. dopasowany do charakteru kampanii promocyjnej. Jeśli zamierzasz rozdawać gadżety w związku z jakimś konkretnym wydarzeniem, to warto do niego nawiązać właśnie na pendrivie. Może to być np. kreatywne hasło, w którym pojawi się nazwa firmy. Nie zawsze konieczne jest „upychanie” podstawowych elementów identyfikacji.

Może bez nadruku?

Wbrew pozorom nie jest tak, że każdy pendrive musi zostać uzupełniony graficzną identyfikacją marki. Bardzo ciekawy efekt można osiągnąć zamawiając nietypowy gadżet. Pendrive w kształcie logo firmy czy kluczowego produktu? Świetny pomysł! Wówczas klient otrzyma gadżet, który jest nie tylko praktyczny, ale też bardzo czytelnie związany z marką autora prezentu.

Pamiętaj więc: nic na siłę. Umieszczenie na pendrivie zbyt wielu informacji i elementów graficznych może przynieść odwrotny skutek i zmarnować potencjał promocyjny gadżetu.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.